Polskie banki wypadły bardzo korzystnie na tle swoich konkurentów z innych krajów. Banki hiszpańskie straciły na wartości 2 proc., brytyjskie – 3 proc., włoskie – 5 proc., niemieckie – 6 proc., a francuskie aż 19 proc. Najbardziej wartościową marką w sektorze bankowym pozostaje Wells Fargo, jeden z "wielkiej czwórki banków" w Stanach Zjednoczonych (Big Four Banks), do których należy również JPMorgan Chase, Bank of America oraz Citigroup. Markę Wells Fargo wyceniono na 35 mld dolarów. Wśród piątki najlepszych banków znalazł się jeszcze tylko jeden amerykański bank – wspominiany już Citi (miejsce 5.). Ranking zdominowały głównie marki chińskie. Do grona liderów dołączył ICBC (w roku ubiegłym znalazł się na 6. miejscu) oraz China Construction Bank (miejsce 4.). Spadek zanotował brytyjski bank HSBC, który spadł z 2. na 3. miejsce.
Zobacz oferty pracy w bankowości »
A jakie są najbardziej wartościowe marki w Polsce? Listę otwiera największy bank w Polsce – PKO Bank Polski. Wartość marki tego banku w 2015 roku to prawie 1,6 mld dol. Oznacza to wzrost wartości aż o 23 proc. względem ubiegłego roku. Pozostałe miejsca zajęły: Bank Pekao, Bank Zachodni WBK, mBank oraz Bank Millenium.
Na podst. www.forsal.pl, www.thebanker.com