Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Konsolidacja

W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest pojęcie konsolidacji w rachunkowości.
29.06.2018
W poniższym artykule wyjaśniamy, czym jest pojęcie konsolidacji w rachunkowości.

Co to jest konsolidacja – definicja

Konsolidacja to zamiana kilku pożyczek (kredytów) na jedną o ujednoliconych warunkach spłaty. W biznesie konsolidacja oznacza połączenie podmiotów przez zjednoczenie, w wyniku którego łączące się podmioty tracą osobowość prawną, a zamiast nich powstaje nowe przedsiębiorstwo. Są to działania prowadzone w celu uzyskania wewnętrznej spójności jakiejś grupy lub struktury i jej umocnienie, a także stan powstały w wyniku tych działań.

Konsolidacja kredytów – kiedy jest możliwa?

Osoba ubiegająca się o konsolidację kredytów musi mieć nieskazitelną historię i zdolność kredytową. Każdy bank bada zdolność kredytową klienta w oparciu o wysokość dochodów, jego stałych miesięcznych wydatków i sprawdza jego historię kredytową. Konsolidacja jest możliwa jedynie w przypadku zadłużeń bankowych, ale tych, które posiadamy w innym banku. 

Rodzaje kredytów konsolidacyjnych

Istnieją dwa rodzaje kredytów konsolidacyjnych:

  1. Gotówkowe – kredyt jest udzielany na dłuższe terminy – np. 5, 7 a nawet 10 lat.
  2. Hipoteczne – oprocentowanie jest niższe od kredytów gotówkowych. Pod zastaw udostępniasz nieruchomości.