Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Helpdesk

Wyjaśniamy, co oznacza pojęcie "helpdesk"
09.09.2024
Wyjaśniamy, co oznacza pojęcie "helpdesk"

Co to jest Helpdesk?

Helpdesk najłatwiej przetłumaczyć na język polski jako "wsparcie techniczne". Zadaniem tego zespołu (lub osoby) w firmie jest przyjmowanie zgłoszeń o problemach, a następnie diagnozować je kontrolować ich rozwiązanie. Najczęściej helpdesk służy do rozwiązywania problemów o charakterze informatycznym, związanym z obsługą komputerów i innych sprzętów elektronicznych używanych wśród pracowników, jednak tym momencie nazwa ta obejmuje także wsparcie w zakresie innych dziedzin w obszarze firmy, na przykład spraw kadrowych.

Linie wsparcie Helpdesku

  1. Pierwsza linia wsparcia (1st level support) – odpowiada za rozwiązywanie podstawowych problemów, jak np. resetowanie haseł czy pomoc w konfiguracji sprzętu.
  2. Druga linia wsparcia (2nd level support) – zajmuje się bardziej złożonymi problemami, które wymagają większej wiedzy technicznej.
  3. Trzecia linia wsparcia (3rd level support) – obejmuje ekspertów, którzy zajmują się bardzo specjalistycznymi problemami technicznymi.