Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Helpdesk

Wyjaśniamy, co oznacza pojęcie "helpdesk"
09.09.2024
Wyjaśniamy, co oznacza pojęcie "helpdesk"

Helpdesk najłatwiej przetłumaczyć na język polski jako "wsparcie techniczne". Zadaniem tego zespołu (lub osoby) w firmie jest przyjmowanie zgłoszeń o problemach, a następnie diagnozować je kontrolować ich rozwiązanie. Najczęściej helpdesk służy do rozwiązywania problemów o charakterze informatycznym, związanym z obsługą komputerów i innych sprzętów elektronicznych używanych wśród pracowników, jednak tym momencie nazwa ta obejmuje także wsparcie w zakresie innych dziedzin w obszarze firmy, na przykład spraw kadrowych.

Helpdesk może obejmować pomoc na różnych poziomach:

  1. Pierwsza linia wsparcia (1st level support) – odpowiada za rozwiązywanie podstawowych problemów, jak np. resetowanie haseł czy pomoc w konfiguracji sprzętu.
  2. Druga linia wsparcia (2nd level support) – zajmuje się bardziej złożonymi problemami, które wymagają większej wiedzy technicznej.
  3. Trzecia linia wsparcia (3rd level support) – obejmuje ekspertów, którzy zajmują się bardzo specjalistycznymi problemami technicznymi.