Co to jest EVP? Definicja
EVP to skrót, od określenia "Employee Value Proposition" lub "Employer Value Proposition" (można spotkać się z różnymi rozwinięciami). Niezależnie od tego, czy jako "E" podstawimy "Employee" (pracownika) czy "Employer" (pracodawcę), definicja jest taka sama. EVP to wartość, jaką pracodawca oferuje każdemu swojemu pracownikowi, na każdym etapie jego współpracy z firmą.
Specjaliści ds. employer brandingu uważają, że od określenia EVP powinno rozpocząć się pracę nad planowaniem działań employer brandingowych.
Jak czytamy w artykule "EVP (Employee Value Proposition) - czym jest i czy każda firma je ma", opublikowanym na stronie agencji employer brandingowej MBE group:
"Dobrze zdefiniowane EVP usprawni komunikację z grupami docelowymi (zarówno zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi), ułatwi zaplanowanie narzędzi i przyspieszy zauważalność efektów".
Czym może być EVP danej organizacji?
Określenie EVP nie należy do zadań prostych. Przy ustalaniu EVP, który będzie kluczem do dalszych działań, należy wziąć pod uwagę, że owa wartość powinna być:
- stała (niepodlegająca zmianom w czasie),
- uniwersalna (dostępna dla każdej grupy pracowników),
- wyróżniająca (obca innym organizacjom).