CRM – co oznacza?
CRM to skrót od pojęcia Customer Relationship Management, które oznacza zarządzanie relacjami z klientem (to najprostsza definicja). Szerzej – jest to strategia biznesowa, która zakłada połączenie procesów biznesowych i technologii w celu zrozumienia klienta a także filozofię, kulturę, proces i koncepcję biznesową, w których potrzeby konsumentów zajmują najwyższą pozycję.
Narzędzia CRM – do czego służą?
Nazwę CRM stosuje się często także w odniesieniu do narzędzi, specjalistycznych systemów służących budowaniu, utrzymywaniu i poprawie relacji z klientem. Systemy CRM pozwalają działom sprzedażowym na usystematyzowanie wiedzy o klientach. Informacje, które są zawarte w bazach danych systemu CRM mają służyć do wnikliwej analizy klienta. Zaawansowane systemy pozwalają także prowadzić dalej idące działania, które ułatwiają pracę pracowników sprzedaży, uwalniają ich od wykonywania monotonnych zadań, takich jak na przykład zautomatyzowanie wysyłania mailingów.