Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

BPO (Business Process Outsourcing)

W poniższym artykule przeczytacie, czym jest pojęcie BPO w sektorze nowoczesnych usług biznesowych.
22.06.2018

BPO to obszar, który tak samo jak SSC, wchodzi w skład branży usług współnych (outsourcingu).

Czym jest BPO? – definicja

BPO to skrót od ang. Business Process Outsourcing. Na rynku amerykańskim jest on jednak rozwijany jako Business Process Offshoring. Jest to skrót używany na określenie sektora outsourcingu procesów biznesowych.

O co chodzi w sektorze BPO?

Korporacje działające w tym obszarze nastawiają się na klientów zewnętrznych, przejmując od nich realizację procesów. Poszczególne obszary działalności firmy macierzystej zostają przeniesione i zlecone do wykonania innej jednostce na zasadzie outsourcingu. Firmy korzystające z usług BPO pozbywają się pewnych procesów biznesowych, nie uważanych za kluczowe dla organizacji, rezygnując z samodzielnego ich prowadzenia na rzecz kupowania tych usług u firm zewnętrznych. Podstawową zaletą BPO jest minimalizacja kosztów własnych, nawet pomimo konieczności zapłacenia zewnętrznemu dostawcy usług. 

Pracownik sektora BPO wykonuje dany typ pracy docelowo dla różnych firm zewnętrznych, w zależności od zleceń jakie pozyskuje firma, w której jest zatrudniony. 

Podmioty wykonujące te zlecenia są zlokalizowane na całym świecie. Potencjalni inwestorzy szukają lokalizacji dla swoich ośrodków usługowych w wielu miastach Polski. Co więcej, BPO jest jedną z najszybciej i najbardziej dynamicznie rozwijających się branży w Polsce. 

W jakich dziedzinach sprawdza się BPO?

BPO ma zastosowanie najczęściej w takich dziedzinach jak:

  • księgowość;
  • IT;
  • obsługa klienta;
  • logistyka;
  • administracja;
  • finanse;
  • HR;
  • marketing.