Transition Manager to osoba stojąca na czele zespołu kierującego przenoszeniem procesów w BPO/SSC, która bierze aktywny udział we wdrażaniu zmiany w firmie, stosując narzędzia z obszaru zarządzania projektem i angażowania ludzi oraz analizy statystycznej procesu. Jej rola wykracza poza przeprowadzenie organizacji przez proces transferu wiedzy, systemów i operacji - Transition Manager dba również o wartość dodaną wynikającą z projektu.
Transition Manager jest odpowiedzialny za tranzycję (migrację) całego procesu od początku do końca. Zakres jego obowiązków obejmuje między innymi: planowanie, sprawy budżetowe, monitorowanie przebiegu migracji, rozwiązywanie problemów i raportowanie.
Funkcja Transition Managera łączy pracę w międzynarodowym, międzykulturowym środowisku oraz elementy zarządzania zespołem i zarządzania projektem
Akcja relokacja. Najlepsze miasta dla specjalistów i managerów
Zakres obowiązków
Zakres obowiązków Transition Managera może obejmować:
- Poprowadzenie wstępnej oceny procesów,
- Zarządzanie projektami migracyjnymi,
- Zapewnienie zgodności harmonogramów i zasobów w celu zapewnienia odpowiedniej dokumentacji lokalnych procesów,
- Koordynowanie działań i zadań między członkami zespołu projektowego, innymi działami wewnętrznymi i organizacjami klientów lub dostawców / podwykonawców w zależności od potrzeb, aby osiągnąć cele projektu i zapewnić terminowość realizacji projektu,
- Dzielenie się wiedzą i wnioskami z innymi zespołami i członkami zespołu projektowego,
- Aktywną identyfikację ryzyka i eskalację w razie potrzeby,
- Ułatwianie regularnych spotkań ze wszystkimi interesariuszami w celu zebrania statusu i omówienia problemów związanych z projektem,
- Tworzenie raportów i prezentacji dla kierownictwa,
- Zarządzanie relacjami z interesariuszami na rynkach lokalnych.
Profil
By zostać Transition Managerem, niezbędne jest wcześniejsze doświadczenie na stanowisku Project Manager.
Transition Manager powinien wykazywać się wysoko rozwiniętymi umiejętnościami analitycznymi oraz komunikacyjnymi oraz bogatą wiedzą operacyjną z obszaru procesów biznesowych. Na tym stanowisku ceni się również skrupulatność, terminowość oraz umiejętność zarządzania czasem.