Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Team Leader (BPO/SSC)

W poniższym artykule prezentujemy sylwetkę Team Leadera w BPO/SSC. Poznaj zakres obowiązków, zadania i profil osoby pracującej na tym stanowisku, a także dowiedz się, ile zarabia Team Leader w BPO/SSC.
Branża: BPO / SSC
31.10.2012

Team Leader w strukturach BPO/SSC (Business Process Outsourcing/Shared Service Centres) zarządza zespołem od kilku do nawet dwudziestu księgowych. Zespół prowadzony przez Team Leadera odpowiada najczęściej za jeden z trzech głównych procesów księgowych (RTR, PTP, OTC) dla jednego klienta wewnętrznego (w przypadku firm typu SSC) lub dla klienta zewnętrznego (BPO). Od Team Leadera wymaga się zawsze predyspozycji do zarządzania ludźmi oraz dobrej wiedzy na temat procesu, za który jest odpowiedzialny. W niektórych centrach typu BPO/SSC Team Leader odpowiada tylko za zarządzanie zespołem, a za kontrolę merytoryczną odpowiada SME (Subject Matter Expert).

Zakres obowiązków

  • zarządzanie zespołem od kilku nawet do dwudziestu księgowych w ramach jednego procesu (RTR, PTP, OTC),
  • motywowanie i wspieranie podwładnych w celu osiągania założonych celów oraz poziomu efektywności (KPI, SLA),
  • odpowiedzialność za zgodność powierzonego obszaru z określoną polityką rachunkowości oraz innymi uregulowaniami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi (np. SOX),
  • w ramach powierzonego procesu wykonywanie czynności związane z zamknięciem okresu księgowego,
  • udział w projektach dotyczących poprawy efektywności procesu, za który bierze się odpowiedzialność,
  • uczestnictwo w przeniesieniu procesów wcześniej obsługiwanych samodzielnie przez klienta,
  • odpowiedzialność za przygotowanie raportów dla klienta oraz managera,
  • utrzymywanie kontaktu z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym,
  • współpraca z audytorami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi,
  • odpowiedzialność za zatrudnianie i rozwój podległych pracowników. 

Profil

Kandydat na Team Leadera w strukturach BPO/SSC to osoba posiadająca minimum dwuletnie doświadczenie na stanowisku samodzielnego specjalisty (np. Senior Accountant), wiedzę z obszaru konkretnego procesu oraz predyspozycje osobowościowe do zarządzania zespołem. W zależności od projektu od Team Leadera wymaga się, oprócz znajomości języka angielskiego, również dodatkowego języka obcego – tego, w jakim pracuje klient, dla którego realizowany jest projekt.

Perspektywy rozwoju

Team Leader może awansować w ramach BPO/SSC na stanowisko Process Managera w obszarze swojej specjalizacji (RTR, OTC, PTP). Awans ten jest możliwy, jeżeli oprócz rozwijania miękkich kompetencji Team Leader doskonali i zdobywa również wiedzę merytoryczną. Warto zainwestować na tym etapie w zdobycie międzynarodowych kwalifikacji, zwłaszcza ACCA lub CIMA. Alternatywne ścieżki kariery dla Team Leadera to stanowisko Process Improvement Specialist

Wynagrodzenie

Całkowite miesięczne wynagrodzenie brutto na stanowisku Team Leader w BPO/SSC. Przeciętna premia na tym stanowisku wynosi 5%-15%:

Typ procesu/ język obcy dolny kwartyl mediana górny kwartyl
RTR (j. włoski, hiszpański, francuski) 15 500 zł 16 500 zł 17 500 zł
RTR (j. niemiecki, rosyjski, czeski) 16 000 zł 17 000 zł 18 000 zł
RTR (j. fiński, duński, norweski, szwedzki) 17 000 zł 17 500 zł 19 000 zł
OTC / PTP (j. włoski, hiszpański, francuski) 14 000 zł 15 500 zł 16 500 zł
OTC / PTP (j. niemiecki, czeski, rosyjski.) 14 500 zł 16 000 zł 17 000 zł
OTC / PTP (j. fiński, duński, szwedzki, norweski) 15 500 zł 16 500 zł 17 500 zł

Źródło: Goldman Recruitment Salary Survey 2023.