Trwa ładowanie. Prosimy o chwilę cierpliwości.

Zaufanie w firmie – trend 2023 roku

Budowanie zaufania pracowników jest podstawą sukcesu organizacji. Dlaczego jest ono tak ważne? Jak pracownicy definiują zaufanego pracodawcę i jak jego działania wpływają na zaangażowanie w firmie? Poznaj trend 2023 roku.
Kategoria: Wiadomości
21.02.2023
unsplash.com

Budowanie zaufania pracowników jest podstawą sukcesu organizacji. Zatrudnieni powinni mieć poczucie, że pracodawca darzy ich szacunkiem, dostrzega potrzeby oraz ma na uwadze ich dobro, również w sytuacjach trudnych dla firmy. Kadra kierownicza powinna ufać, że pracownicy są samodzielni i należycie realizują swoje zadania – bez względu na to, czy pracują z biura, czy z domu. Dlaczego zaufanie jest tak ważne? Najnowszy raport dotyczący sektora nowoczesnych usług dla biznesu przynosi odpowiedź na to pytanie.

Według raportu Hays budowanie zaufania pracowników to trend na 2023 rok[1].

Zaangażowanie pracowników

Efektywność pracy jest bezpośrednio powiązana z wysiłkami pracowników. Dlatego też pracownik powinien oprócz wiedzy i umiejętności odznaczać się zaangażowaniem oraz motywacją do wysiłku na rzecz pracodawcy. Wskutek braku zaufania w firmie nie tylko spada zaangażowanie pracowników, ale także rośnie ryzyko wypalenia zawodowego. Oba te czynniki mogą wpływać na gotowość do rezygnacji z pracy. 

Wększe zaufanie w firmie tworzy odpowiednie środowisko do osiągnięcia celów[2].

W związku z tym podstawowym zadaniem podmiotów funkcjonujących na rynku coraz częściej staje się zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy umożliwiających zaspokojenie ich potrzeb, a także wspierających tworzenie zaangażowanego podwładnego, który będzie działał na rzecz osiągania założonych w przedsiębiorstwie celów.

Komfort psychiczny

Rośnie świadomość pracowników, którzy od organizacji oczekują nie tylko adekwatnego, konkurencyjnego wynagrodzenia i bogatego pakietu benefitów, ale także kultury pracy zbieżnej z ich potrzebami i motywacją. Pracownicy liczą, że pracodawca zadba również o ich komfort psychiczny, który trudniej jest utrzymać w obliczu niepewności towarzyszącej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej. Jako godne zaufania postrzegają dojrzałe organizacje, które oferują przejrzyste zasady współpracy i wynagradzania, cenią transparentną komunikację i dbają o dobrostan swoich zespołów.

Działalność na rzecz budowania zaufana budzi pozytywne skojarzenia, co zachęca potencjalnych partnerów do nawiązania współpracy[2].

Zaufanie do pracowników skutkuje dialogiem, daje możliwość wymiany wielu istotnych informacji biznesowych. Organizacja, która dba o dobrostan zatrudnionych, o jasną i spójną komunikację, jest otwarta na feedback i potrzeby pracownika, buduje więc markę dobrego i zaufanego pracodawcy. Jest to element zauważany przez obecnych i potencjalnych pracowników, a dzięki temu wpływa na procesy rekrutacyjne i zatrzymywanie talentów w firmie.

Źródła:

Autor: Wiktoria Jackowska
Redaktorka Grupa MBE

Magistrantka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Czynna uczestniczka konferencji naukowych. Pasjonatka kultury, lingwistka. 

W Grupie MBE jest odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl.

Członkini Stowarzyszenia Bliżej ADHD działającego z misją edukacji o neuroróżnorodności. 

Zobacz również