Wiadomości|

21.02.2023

Zaufanie w firmie – trend 2023 roku

Wiktoria Jackowska, Redaktorka, Grupa MBE

Budowanie zaufania pracowników jest podstawą sukcesu organizacji. Dlaczego jest ono tak ważne? Jak pracownicy definiują zaufanego pracodawcę i jak jego działania wpływają na zaangażowanie w firmie? Poznaj trend 2023 roku.

unsplash.com

unsplash.com

Budowanie zaufania pracowników jest podstawą sukcesu organizacji. Zatrudnieni powinni mieć poczucie, że pracodawca darzy ich szacunkiem, dostrzega potrzeby oraz ma na uwadze ich dobro, również w sytuacjach trudnych dla firmy. Kadra kierownicza powinna ufać, że pracownicy są samodzielni i należycie realizują swoje zadania – bez względu na to, czy pracują z biura, czy z domu. Dlaczego zaufanie jest tak ważne? Najnowszy raport dotyczący sektora nowoczesnych usług dla biznesu przynosi odpowiedź na to pytanie.

Według raportu Hays budowanie zaufania pracowników to trend na 2023 rok[1].

Zaangażowanie pracowników

Efektywność pracy jest bezpośrednio powiązana z wysiłkami pracowników. Dlatego też pracownik powinien oprócz wiedzy i umiejętności odznaczać się zaangażowaniem oraz motywacją do wysiłku na rzecz pracodawcy. Wskutek braku zaufania w firmie nie tylko spada zaangażowanie pracowników, ale także rośnie ryzyko wypalenia zawodowego. Oba te czynniki mogą wpływać na gotowość do rezygnacji z pracy. 

Wększe zaufanie w firmie tworzy odpowiednie środowisko do osiągnięcia celów[2].

W związku z tym podstawowym zadaniem podmiotów funkcjonujących na rynku coraz częściej staje się zapewnienie pracownikom odpowiednich warunków pracy umożliwiających zaspokojenie ich potrzeb, a także wspierających tworzenie zaangażowanego podwładnego, który będzie działał na rzecz osiągania założonych w przedsiębiorstwie celów.

Komfort psychiczny

Rośnie świadomość pracowników, którzy od organizacji oczekują nie tylko adekwatnego, konkurencyjnego wynagrodzenia i bogatego pakietu benefitów, ale także kultury pracy zbieżnej z ich potrzebami i motywacją. Pracownicy liczą, że pracodawca zadba również o ich komfort psychiczny, który trudniej jest utrzymać w obliczu niepewności towarzyszącej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej. Jako godne zaufania postrzegają dojrzałe organizacje, które oferują przejrzyste zasady współpracy i wynagradzania, cenią transparentną komunikację i dbają o dobrostan swoich zespołów.

Działalność na rzecz budowania zaufana budzi pozytywne skojarzenia, co zachęca potencjalnych partnerów do nawiązania współpracy[2].

Zaufanie do pracowników skutkuje dialogiem, daje możliwość wymiany wielu istotnych informacji biznesowych. Organizacja, która dba o dobrostan zatrudnionych, o jasną i spójną komunikację, jest otwarta na feedback i potrzeby pracownika, buduje więc markę dobrego i zaufanego pracodawcy. Jest to element zauważany przez obecnych i potencjalnych pracowników, a dzięki temu wpływa na procesy rekrutacyjne i zatrzymywanie talentów w firmie.

Źródła:

Autor

Wiktoria Jackowska

Wiktoria Jackowska

Redaktorka, Grupa MBE

Magistrantka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Czynna uczestniczka konferencji naukowych. Pasjonatka kultury, lingwistka. 

W Grupie MBE jest odpowiedzialna za redakcję tekstów do magazynu „Kariera w Finansach i Bankowości” oraz na stronę KarierawFinansach.pl.

Członkini Stowarzyszenia Bliżej ADHD działającego z misją edukacji o neuroróżnorodności.