Wiadomości|

24.02.2012

Ujawnij swój potencjał biznesowy. CIMA zaprasza do konkursu Global Business Challenge

Jakub Jański

CIMA to wiodąca na świecie i największa profesjonalna organizacja zrzeszająca ekspertów z dziedziny rachunkowości zarządczej. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji zawodowych z tego obszaru.

Każdego roku CIMA organizuje konkurs GBC, dzięki któremu przyszli liderzy biznesu mogą sprawdzić swoją wiedzę z zakresu finansów i biznesu, praktycznie wypróbować zdolności menedżerskie i zarządcze, a jednocześnie podnieść swoją wartość na rynku pracy.


- Konkurs GBC to doskonała okazja, aby spotkać wiodących pracodawców z całego świata i poznać ich oczekiwania względem pracowników. Najlepsi uczestnicy mają szanse przeżyć przygodę, zdobyć praktyczne umiejętności i poznać ciekawe miejsca i osoby. To również okazja do zaprezentowania się przed znanymi międzynarodowymi organizacjami, co może zaowocować zaproszeniem do odbycia u nich stażu lub praktyk - mówi Jakub Bejnarowicz, Country Manager CIMA Polska.



Na czym polega konkurs GBC?


W konkursie GBC mogą wziąć udział studenci dziennych studiów licencjackich, niezależnie od studiowanego kierunku. Studenci tworzą drużyny, które mogę być rekomendowane lub prowadzone przez wykładowców polskich uczelni wyższych.


- Po zarejestrowaniu się zadaniem grup studentów jest opracowanie analizy rzeczywistej sytuacji biznesowej (case study) i zaproponowanie rozwiązania problemu. Następnie prace są oceniane przez sędziów, ekspertów z branży. Cztery najlepsze drużyny zostają zakwalifikowane do udziału w finale regionalnym, który odbędzie się 5 czerwca 2012 r. w Warszawie. Zwycięska drużyna polskiego finału będzie reprezentowała Polskę w światowym finale, który w tym roku odbędzie się na Sri Lance - dodaje Jakub Bejnarowicz.



1. Pierwszy etap konkursu - analiza studium przypadku
Po dokonaniu rejestracji (każda drużyna rejestruje się jako grupa czteroosobowa), zespół otrzymuje dostęp do materiałów konkursowych, na podstawie których musi przygotować raport o długości 3000 słów. Materiały dot. konkursu zawierają studium przypadku (case study), scenariusz oraz wskazówki techniczne dot. dokumentu.



2. Drugi etap konkursu  - streszczenie i prezentacja (finał krajowy)
Cztery drużyny zakwalifikują się do finału krajowego. W ramach konkursu będą musiały przygotować dwustronicowe streszczenie i prezentacje wcześniej przygotowanego raportu oraz przedstawić drużynę za pośrednictwem nagrania video, zgodnie z otrzymanym briefem. W dniu krajowego finału każda z drużyn wygłosi prezentację ustną przed jury konkursu składającego się z lokalnych członków CIMA i przedstawicieli wiodących firm oraz weźmie udział w sesji Q&A. 



3. Trzeci etap konkursu - prezentacja (finał globalny)
Zwycięska drużyna z każdego kraju na za¬proszenie CIMA poleci na Sri Lankę, aby zmierzyć się z innymi finalistami konkursu. Finał globalny trwa dwa dni, w tym czasie każda z drużyn weźmie udział w sesji Q&A po zakończeniu swojej prezentacji. Zwycięska drużyna otrzyma niezwykle atrakcyjne nagrody oraz certyfikaty.  



Globalnym partnerem konkursu GBC jest firma Barclays. Partnerami konkursu GBC w Polsce są firmy: Unilever, Infosys, Deloitte oraz międzynarodowa organizacja studencka AIESEC.


Studenci ze zwycięskiej drużyny oraz najlepszy prezenter będą mieli możliwość ubiegania się o praktyki w firmie Unilever oraz Infosys. Ponadto, wszyscy uczestnicy warszawskiego finału otrzymają cenne nagrody, m.in. IPady i IPody.



Więcej informacji nt. tegorocznej edycji konkursu Global Business Challenge można znaleźć na stronie www.cimaglobal.com/gbc.  Osoby, które są zainteresowane uczestnictwem w konkursie GBC, prosimy o kontakt z polskim biurem CIMA w Warszawie, tel: +48 (0)22 528 66 52, e-mail:. gbcpoland@cimaglobal.com




Rejestracje uczestników przyjmowane są tylko do 29 lutego 2012 r.

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański