Praca zgodna z kierunkiem studiów
Wyniki raportu „A po studiach idziemy do pracy 2025” pokazują, że aż 75% badanych zamierza szukać pracy zgodnej z kierunkiem studiów

Wynagrodzenie pierwszym czynnikiem podczas wyboru pracodawcy
Przy wyborze pracodawcy kluczowe są dla nich wynagrodzenie i lokalizacja. Nie bez znaczenia jest również elastyczność, która (w połączeniu z dobrą lokalizacją) pozwala na pogodzenia obowiązków zawodowych ze studiami.

Nasze badanie pokazuje, że młodzi ludzie nie są biernymi odbiorcami rynku pracy – mają konkretne potrzeby i oczekiwania. Zamiast skupiać się na ogólnikach, chcą wiedzieć, ile zarobią, gdzie będą pracować i czy da się to połączyć z ich codziennością. Dlatego potrzebujemy więcej transparentności, autentyczności i realnych relacji w employer brandingu”– mówi Paulina Syta, Senior Employer Branding Strategy Coordinator w Grupie MBE.
W raporcie oprócz oczekiwań studentów od rynku pracy można znaleźć też informacje o wykorzystywanych przez studentów narzędziach komunikacji, sposobach na szukanie ofert pracy czy wysokości wynagrodzenia, które chcieliby otrzymać.
To badanie powstało z myślą o employer brandingowcach, rekruterach, pracownikach HR. Chcemy dać im konkretne dane, które pomogą lepiej zrozumieć studentów i projektować działania naprawdę dopasowane do ich potrzeb – mówi Anna Rosołowska, Employer Branding Strategy Lead w Grupie MBE.
Raport to narzędzie, które może realnie pomóc firmom przygotować bardziej optymalne rozwiązania w zakresie budowania university relations, tworzenia ofert pracy na stanowiska juniorskie i planowania odpowiedniej komunikacji z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb młodego pokolenia.
Badanie zostało zrealizowane przez Grupę MBE przy wsparciu partnerów: State Street (partner główny), Allegro, Aptiv, BGK, Capgemini, grupy spółek DANONE, Eurocash, Eurovia, Ringier Axel Springer Polska, Warbud oraz Woodward.
Grupa MBE łączy pracodawców i kandydatów, świadcząc kompleksowe usługi z zakresu employer brandingu. Obejmują one konsulting strategiczny oraz wsparcie kreatywne i logistyczne dla pracodawców pod marką MBE:branding, a także działalność mediowo-wydawniczą skierowaną do finansistów (serwis rekrutacyjny KarierawFinansach.pl) i przewodnik „Kariera w Finansach i Bankowości”) oraz obcokrajowców szukających zatrudnienia w Polsce (CareerinPoland.com).
Pełen raport „A po studiach idziemy do pracy 2025” można pobrać na stronie https://bit.ly/raport_studenci_2025.
Czytaj także Najważniejsze trendy w benefitach pracowniczych