Wiadomości|

24.04.2025

Studenci mają jasno określone priorytety i oczekiwania wobec pracodawców

Redakcja KarierawFinansach.pl, KarierawFinansach.pl

W wyborach studentów nie ma przypadków – to wniosek z ogólnopolskiego badania studentów „A po studiach idziemy do pracy 2025” przeprowadzonego przez Grupę MBE na próbie 1065 studentów wszystkich kierunków z całej Polski.

Praca zgodna z kierunkiem studiów

Wyniki raportu „A po studiach idziemy do pracy 2025” pokazują, że aż 75% badanych zamierza szukać pracy zgodnej z kierunkiem studiów

 

Wynagrodzenie pierwszym czynnikiem podczas wyboru pracodawcy

Przy wyborze pracodawcy kluczowe są dla nich wynagrodzenie i lokalizacja. Nie bez znaczenia jest również elastyczność, która (w połączeniu z dobrą lokalizacją) pozwala na pogodzenia obowiązków zawodowych ze studiami.

 

Nasze badanie pokazuje, że młodzi ludzie nie są biernymi odbiorcami rynku pracy – mają konkretne potrzeby i oczekiwania. Zamiast skupiać się na ogólnikach, chcą wiedzieć, ile zarobią, gdzie będą pracować i czy da się to połączyć z ich codziennością. Dlatego potrzebujemy więcej transparentności, autentyczności i realnych relacji w employer brandingu”– mówi Paulina Syta, Senior Employer Branding Strategy Coordinator w Grupie MBE.

W raporcie oprócz oczekiwań studentów od rynku pracy można znaleźć też informacje o wykorzystywanych przez studentów narzędziach komunikacji, sposobach na szukanie ofert pracy czy wysokości wynagrodzenia, które chcieliby otrzymać.

To badanie powstało z myślą o employer brandingowcach, rekruterach, pracownikach HR. Chcemy dać im konkretne dane, które pomogą lepiej zrozumieć studentów i projektować działania naprawdę dopasowane do ich potrzeb – mówi Anna Rosołowska, Employer Branding Strategy Lead w Grupie MBE.

Raport to narzędzie, które może realnie pomóc firmom przygotować bardziej optymalne rozwiązania w zakresie budowania university relations, tworzenia ofert pracy na stanowiska juniorskie i planowania odpowiedniej komunikacji z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb młodego pokolenia.

Badanie zostało zrealizowane przez Grupę MBE przy wsparciu partnerów: State Street (partner główny), Allegro, Aptiv, BGK, Capgemini, grupy spółek DANONE, Eurocash, Eurovia, Ringier Axel Springer Polska, Warbud oraz Woodward.

Grupa MBE łączy pracodawców i kandydatów, świadcząc kompleksowe usługi z zakresu employer brandingu. Obejmują one konsulting strategiczny oraz wsparcie kreatywne i logistyczne dla pracodawców pod marką MBE:branding, a także działalność mediowo-wydawniczą skierowaną do finansistów (serwis rekrutacyjny KarierawFinansach.pl) i przewodnik „Kariera w Finansach i Bankowości”) oraz obcokrajowców szukających zatrudnienia w Polsce (CareerinPoland.com).

Pełen raport „A po studiach idziemy do pracy 2025” można pobrać na stronie https://bit.ly/raport_studenci_2025.

Czytaj także Najważniejsze trendy w benefitach pracowniczych

Tagi

Autor

Redakcja KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl

KarierawFinansach.pl

Redakcja KarierawFinansach.pl podejmuje tematy ciekawe i ważne dla pracowników branży finansowej i osób, które dopiero myślą o karierze w finansach.