Pozycję lidera utrzymały banki w Stanach Zjednoczonych, jednakże rosnące w siłę banki chińskie coraz częściej wysuwają się na prowadzenie. Wartość całej bankowości amerykańskiej według redakcji "The Banker" wyniosła 225 miliardów dolarów, a chińskiej – 206 miliardów. Urosły również banki angielskie i francuskie.
Trzy na pięć najcenniejszych marek globalnego sektora bankowego stanowią banki chińskie. Są nimi ICBC (2. miejsce w rankingu), China Construction Bank (3. miejsce) oraz Agricultural Bank of China (4. miejsce), który dodatkowo odnotował największy wzrost w ujęciu globalnym. Jego marka stała się cenniejsza o 9,6 miliarda dolarów.
Każdy chiński bank de facto odnotował wzrost pod względem kapitału opartego na marce, czyli m.in. satysfakcji, troski o klienta i rekomendacji.
Wartość marki każdego banku jest zależna od czynników makroekonomicznych. Najlepiej ukazują to duże spadki banków brazylijskich oraz greckich, krajów objętych obecnie kryzysem.
W przypadku banków europejskich najsilniejszą marką okazał się HSBC, detronizując BNP Paribas. Mimo że HSBC otrzymał tytuł lidera na Starym Kontynencie, wartość jego marki spadła o 11 proc. Do spadku jego wartości przyczyniły się m.in. grupowe zwolnienia, zamykanie linii biznesowych w wybranych krajach oraz skandal podatkowy w Szwajcarii.
Infografika. Najcenniejsze marki w europejskim sektorze bankowym
Przy liczbie rankingowej strzałkami oznaczono wzrost (strzałka zielona) lub spadek (strzałka czerwona) w stosunku do roku poprzedzającego