Wiadomości|

16.03.2015

Konsulting XXI wieku zmieni sektor nowoczesnych usług biznesowych

Jakub Jański

Rozwój sektora nowoczesnych usług biznesowych zależy od trzech czynników: kapitału ludzkiego, efektywnie zaprojektowanych procesów biznesowych i technologii. Nowe rozwiązania technologiczne mogą niedługo zrewolucjonizować procesy biznesowe, w których nie będą uczestniczyć już ludzie.

Centra biznesowe zatrudniają ogromne rzesze młodych specjalistów, którzy każdego dnia biorą udział w procesach finansowo-księgowych. Część z nich niedługo może zostać zastąpiona przez coraz bardziej inteligentne programy. Internet dokonał rewolucji w tym modelu biznesowym, przyczyniając się do dynamicznego rozwoju globalnej gospodarki. Nowoczesne centra zaczęły powstawać w mniej rozwiniętych krajach, w których koszty pracy okazały się bardzo konkurencyjne. Czy teraz powinniśmy się przygotować na kolejną technologiczną rewolucję, która silnie uderzy w rynek pracy również w Polsce?

Zobacz oferty pracy w konsultingu »

Już za kilkanaście lat takie procesy jak accounts payable, accounts receivable czy customer care mogą zostać zastąpione przez maszyny – specjalnie zaprojektowane dla klientów inteligentne programy. Ale to tylko jedna strona medalu. Technologia zaczyna również zmieniać konsulting. Alsbridge, światowy doradca przy procesach outsourcingowych, stworzył właśnie nową usługę – robotic process automation (RPA). Praca konsultantów w tym obszarze to odpowiedź na globalne trendy. Według firmy doradczej Gartner do 2017 roku automatyzacja procesów może zredukować koszty nawet o 60 proc. Warto zatem zainteresować się tą profesją. Konsultanci w obszarze RPA mogą już za kilka lat być rozchwytywani na rynku pracy.

Jak technologia zmienia konsulting?

Przeczytaj o jednym z najdynamiczniej rozwijających się zawodów w obszarze doradczym. Poznaj specjalistę ds. ryzyka IT »

Autor

Jakub Jański

Jakub Jański