Redakcja: Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2018 roku?
Katarzyna Bogdanowicz, HR Manager: Nie planujemy zwiększać zatrudnienia w 2018 roku. Na pewno pojawią się w naszej firmie rekrutacje na stanowiska związane z obsługą procesu zobowiązań i należności, w których konieczna będzie bardzo dobra znajomość języka angielskiego i/lub innego języka obcego.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2018 roku?
Będą to stanowiska Młodszych Księgowych w działach Zobowiązań i Należności.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?
Polityką naszej firmy jest umożliwianie rozwoju naszym pracownikom. W związku z tym, przy poszukiwaniu kandydatów na bardziej wyspecjalizowane stanowiska, wymagające szerszych kompetencji, ogłaszamy rekrutacje wewnętrzne, które w zdecydowanej większości kończą się awansem naszych talentów.
Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?
Z naszej perspektywy kompetencją, której często brakuje kandydatom jest proaktywność w poszukiwaniu rozwiązań czy umiejętność pracy z niepełnymi informacjami.
Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2018 roku?
Są to szkolenia procesowe pozwalające lepiej zrozumieć specyfikę pracy w dziale zobowiązań czy należności, jak też ogólne szkolenia księgowe czy też takie, które podnoszą kwalifikacje w zakresie znajomości programu Excel. W związku z tym, że nasi pracownicy pracują dla jednostek Parker Hannifin w regionie EMEA, oferujemy też liczne kursy językowe.
Jeśli ktoś ma motywację i czas, może się u nas nauczyć od podstaw nowego języka obcego.
Dlaczego inwestycja w pracowników to, Państwa zdaniem, inwestycja w przyszłość?
Jednym z filarów strategii naszej firmy są Pracownicy. Wierzymy, że dzięki wspieraniu ich rozwoju, rekomendowaniu działań przyczyniających się do poprawy jakości ich pracy, ale i tym samym często procesów, które obsługują, wspieramy rozwój firmy. Dbamy o to, by do miejsca pracy, które tworzymy, chciało się przychodzić. Systematycznie badamy opinie pracowników na temat pracy w Parker Hannifin. Słuchamy informacji zwrotnej od nich i wypracowujemy wspólnie rozwiązania, poprawiające nasze miejsce pracy.
Dziękuję za rozmowę.