oferty pracy
Jakie są Państwa plany rekrutacyjne w 2017 roku?
Poprzedni rok w PwC Service Delivery Center (SDC) był bardzo intensywny pod względem rozwoju. Był to pierwszy rok w historii naszej firmy, kiedy rekrutacja prowadzona była w sposób ciągły. Liczba nowozatrudnionych osób w samym tylko 2016 roku przekroczyła 500. Wzrost ten wynika zarówno z rozwoju dotychczasowych linii serwisowych, a mianowicie wsparcia działów audytu oraz podatków, jak również z poszerzenia zakresu świadczonych usług o obsługę procesów księgowych oraz kadrowych dla spółek PwC. Od kilku miesięcy funkcjonuje także nowe biuro PwC SDC w Opolu, gdzie pracuje już ponad 70 osób.
Rok 2017 również zapowiada się bardzo ambitnie pod względem planów rekrutacyjnych. Szacujemy, że liczba nowych pracowników będzie co najmniej na poziomie roku 2016. Na początku roku szczególnie intensywnie będzie rozwijał się zespół podatkowy w Katowicach, do którego rekrutacja właśnie trwa. Ponadto prowadzimy rekrutacje do pozostałych linii serwisowych w obu lokalizacjach, więc zachęcamy do śledzenia naszych ofert.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów bez doświadczenia zawodowego w 2017 roku?
Kandydaci bez doświadczenia zawodowego mają szansę zdobyć je u nas jeszcze w trakcie studiów, w ramach płatnych 5-miesięcznych staży lub też na stanowisku Specjalisty ds. Procesu w ramach umowy o pracę na pełny lub niepełny etat. Oferujemy różnorodne możliwości rozwoju w wybranych obszarach, a więc: wsparcia audytu, podatkowym, księgowości czy też HR. Poszukujemy osób posiadających umiejętności analityczne, świetnie odnajdujących się w pracy zespołowej oraz posługujących się językami obcymi takimi jak niemiecki, czeski, słowacki, węgierski, włoski, francuski i oczywiście angielski. Jesteśmy otwarci na kandydatów nie tylko z wykształceniem ekonomicznym. Świetnie sprawdzają się u nas także osoby po studiach filologicznych czy też technicznych.
Jakie są trzy najbardziej pożądane stanowiska, na które poszukują Państwo kandydatów z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym?
Strategią naszej firmy jest umożliwienie pracownikom rozwoju w ramach naszej organizacji. W związku z tym zdecydowana większość pracowników na kluczowych stanowiskach to osoby, które awansowały wewnętrznie. Jednak w związku z bardzo dynamicznym rozwojem naszej organizacji identyfikujemy także obszary, w których niezbędne jest poszukanie wiedzy i kompetencji na zewnątrz.
Z naszego punktu widzenia kluczowe są umiejętności pracy w zespole, coachingu, komunikacji, motywacji, szybkiego uczenia się oraz zarządzania czasem.
Jakich kompetencji miękkich brakuje zwłaszcza młodym kandydatom na rynku pracy?
Niezależnie od wcześniejszego doświadczenia zawodowego, wszyscy posiadamy pewien zestaw kompetencji miękkich, tylko czasem trzeba je udoskonalić lub dostosować do kultury organizacyjnej firmy. Dlatego też prowadzimy wewnętrzne szkolenia rozwijające poszczególne kompetencje. Z naszego punktu widzenia kluczowe są umiejętności pracy w zespole, coachingu, komunikacji, motywacji, szybkiego uczenia się oraz zarządzania czasem. Są to kompetencje, jakie studenci mają możliwość rozwijać już w trakcie studiów, w szczególności poprzez angażowanie się np. w wymiany studenckie, działalność w organizacjach studenckich czy też kołach naukowych, do czego mocno zachęcamy.
Jakie programy rozwojowe oferują Państwo młodym pracownikom w 2017 roku?
Osoby, które do nas dołączają, zarówno jako stażyści jak i pracownicy etatowi, przechodzą przez intensywny około miesięczny okres wdrożeniowy. W tym czasie mają możliwość bardzo dobrze poznać specyfikę naszej organizacji oraz posiąść wiedzę merytoryczną dotyczącą konkretnych procesów. Rozwijając się w naszym Centrum uczestniczą w wielu szkoleniach zarówno technicznych, jak i z obszaru kompetencji miękkich. Dla wsparcia rozwoju poszczególnych kompetencji SDC stworzyło Curriculum Umiejętności Biznesowych. Zależnie od stanowiska czy też pełnionej roli oferujemy szkolenia wewnętrzne lub zewnętrzne takie jak Efektywna Komunikacja, Efektywna Współpraca, Umiejętności Coachingowe, Umiejętności Liderskie i wiele innych. Ponadto w ramach Akademii Językowej wspieramy rozwój kompetencji językowych poprzez ofertę kursów dofinansowanych lub całkowicie finansowanych przez firmę.
Pracownicy naszego Centrum mają możliwość angażowania się w nowe procesy i projekty realizowane przy współpracy z naszymi klientami oraz partnerami biznesowymi. Zdobyte w ten sposób doświadczenia dają dużo szersze spojrzenie na nasz biznes i procentują w przyszłości. Pracownicy mają także możliwość zmiany zespołu w ramach prowadzonych rekrutacji wewnętrznych.
Poza standardowym zakresem obowiązków na danym stanowisku, oferujemy pracownikom możliwości realizowania się w zależności od swoich zainteresowań, pełniąc jedną z dodatkowych ról. Jako ekspert danego procesu, lider zespołu, trener czy też coach rozwijają zarówno swoją wiedzę techniczną jak i kompetencje miękkie.
Rozwój naszych pracowników jest wspierany poprzez nasz model coachingowy, który składa się z dwóch głównych obszarów:
- Coaching związany z wytyczaniem ścieżki rozwoju w ramach naszej organizacji oraz identyfikacji obszarów do dalszego doskonalenia wraz z określeniem najbardziej efektywnych narzędzi i metod pracy.
- Coaching obejmujący ciągłą współpracę z coachem w trakcie realizacji bieżących zadań.
Prowadzimy także program mentoringowy, dzięki któremu kluczowi liderzy i menedżerowie dzielą się swoimi doświadczeniami i wspierają rozwój wybranych pracowników.
Dlaczego inwestycja w pracowników to Państwa zdaniem inwestycja na przyszłość?
Jako firma świadcząca usługi, swój sukces zawdzięczamy właśnie pracownikom. Stwarzamy im wiele możliwości rozwoju, zachęcamy do wychodzenia z inicjatywą i pomysłami, angażujemy w projekty mające wpływ na funkcjonowanie całej firmy. To dzięki ich kompetencjom, zaangażowaniu i innowacyjności tak wiele udało nam się już wspólnie osiągnąć, tak dynamicznie dalej rośniemy, przynosimy wartość naszym klientom i udziałowcom. Inwestując w naszych pracowników, inwestujemy w przyszłość całej naszej organizacji.