Ilona Weiss posiada 20-letnie doświadczenie w roli managera. Karierę zawodową rozpoczęła w 1992 roku w Banku Handlowym w Warszawie. W latach 1993–1996 pracowała w Telekomunikacji Polskiej jako ekonomista przy tworzeniu planów rozwojowych i inwestycyjnych tej spółki. W 1996 roku dołączyła do grupy Alcatel, gdzie zajmowała kierownicze stanowiska w dziale finansowym, głównie związane z kontrolingiem finansowym i operacyjnym, budżetowaniem, raportowaniem i analizą biznesową. Po globalnej fuzji Alcatel-Lucent, w 2006 roku objęła stanowisko managera finansowego odpowiedzialnego za unifikację zasad sprawozdawczości finansowej połączonych firm w Polsce oraz konsolidację. W latach 2008–2010 zajmowała stanowisko dyrektora finansowego w spółce Sage, gdzie odpowiadała za strategiczne i operacyjne zarządzanie finansami tej grupy w Polsce. W latach 2010–2012 była wiceprezesem zarządu ds. finansowych w spółce Sygnity. Ilona Weiss obecnie pełni również funkcję partnera ds. inwestycji w grupie MCI.
Ilona Weiss jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, specjalności zarządzanie finansami. Posiada również międzynarodowe kwalifikacje finansowe ACCA (Association of Chartered Certified Accountants). W 2010 roku została wybrana na Prezydenta ACCA Poland i pełni tę funkcję do dziś. Jest również członkiem Globalnego Forum ds. Sprawozdawczości Finansowej (Corporate Reporting Global Forum), który z ramienia ACCA opiniuje i doradza Międzynarodowej Radzie ds. Sprawozdawczości Finansowej (IASB) i Komisji Europejskiej (EC). Pełni funkcję lidera projektu, będąc jednocześnie współautorem Dobrych Praktyk Komitetów Audytu w Polsce. W latach 2010–2011 była przewodniczącą Kapituły Konkursu Dyrektor Finansowy Roku.
ABC Data to dynamicznie rozwijająca się spółka giełdowa z sektora dystrybucji sprzętu IT i elektroniki konsumenckiej, która z powodzeniem działa od ponad dwudziestu lat. Dzięki systematycznemu rozwojowi jest jedynym polskim dystrybutorem IT działającym bezpośrednio w ośmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Strategia spółki zakłada wejście na kolejne rynki w oparciu o wypracowany przez ABC Data spójny model ekspansji organicznej.